Intr-un nou interviu, conducatorul celor de la Xbox, Phil Spencer a spus clar ca este captivat despre viitorul tehnologiei de realitate virtuala pentru gaming, dar s-a oprit din producerea headset-urilo sau altor dispozitive de purtat. Spencer le-a spus celor de la Fortune, ca realitatea virtuala este o zona interesanta, mai ales pentru jocuri si in timp ce a parut peste orizont pentru cel putin 20 de ani, acesta crede ca inca pot sa inceapa sa se dovedeasca atat in fata jucatorilor, cat si a producatorilor.
Realitatea virtuala culege cu adevarat apel de masa. Luna trecuta, gigantul retelelor sociale Facebook, a cumparat Oculus VR, creatorii setului de realitate virtuala Oculus Rift, intr-o afacere estimata la 2 miliarde de dolari. Producatorii consolei Playstation, Sony, au anuntat de asemenea recent propriul set de realitate virtuala, Proiect Morpheus.
In timpul conferintei dezvoltatorilor de jocuri din martie, Spencer a dezvaluit ca Microsoft a experimentat cu realitatea virtuala de ceva timp. Acesta a reiterat acel punct intr-un nou interviu, spunand ca echipa de cercetare Microsoft s-a jucat de ceva timp cu realitatea virtuala. Acesta a mai sustinut ca desi nu au nimic de anuntat oficial, este clar o zona de care foarta multa lume este captivata, potentialul este cu siguranta acolo.
Mai devreme anul acesta, a fost descoperit ca Microsoft a platit 150 de milioane pentru bunuri ce au legatura cu tehnologia ce se poarta. In plus, un document ce a fost „scurs” din 2012, a aratat ca Microsoft planuieste sa introduca sistemul de realitate virtuala, numit Fortazela pentru Xbox One, candva in viitor.
De asemenea in interviul cu Fortune, Spencer spune ca exclusivitatea consolelor sunt la fel de importante pentru Microsoft si brandu-ul Xbox.
Unele din marele jocuri exclusive pentru Xbox One, anuntate pana acum, includ Sunset Overdrive, Project Spark, Quantum Break si acest nou joc Halo. Spencer a spus ca mai multe legate de sistem ar putea fi anuntate la e3 in Iunie.